Sunday, February 17, 2013

Perkara normal sebagai seorang pelajar

Assalamualaikum =)

Tetiba jari terasa kejanggalannye untuk menaip setelah sekian lama tidak mengepost sesuatu yang baru di blog ini. Orang kata kalau cuti, kompom banyak bebenor ceritanya , tapi lain pulak ngan aku, tetiba otak ni rasa tepu dan kosong sebab tak tahu nak mulakan camana. Manusia macam2 fi'ilnya.hewhewhew

Seperti kebanyakan pelajar2 univ. seangkatan aku,sudah semestinya esok(18 feb) menjadi hari baru untuk memulakan sem baru. Aku juga tidak terkecuali. (dah kenapa aku rasa macam jadi pemberita sekejap) So, kalau korang tanya aku apa persiapan untuk masuk ke sem baru, aku akan kata sebenarnya persiapan aku lebih kepada mental.Kenapa mental je?Fizikal tak nak persiapkan ke?Mana ada mental je.fizikal sekalilah cuma mental tu lebih sikit. Macam nak memasak, mesti ada bahan yang kita kasi lebih sikit kan.*ok ,takde kene mengena.

Mental dan fizikal memang tak dapat dipisahkan. Tapi sepanjang pengamatan aku..chewah..segala2nya bermula dari mental. Dari mental turun ke fizikal.(ada ke ?)Mental kata BOLEH, fizikal pasti kata SEMESTINYA BOLEH.Nampak tak dua kali ganda kebolehannya. Dan tak salah kalau cakap yang saya, nama seperti yang tertera di kad pengenalan telah selamat kembali ke kolej.huaaa.rasa cuti macam tak cukup.ok la tu cik dilla oii, cuti lama2 lgi nanti, tak gerak2 otak tu.

Akhir kata walaupun sebenarnya menaip, wish all of u best of luck for new semester,new target dan macam2 new lagi. Tanamkan dalam diri belajar lillahi ta'ala(untuk diri sendiri jugak), dan enjoy waktu2 belajar di univ, opps enjoy yang berhemah .



Atuk bulat gelaran diberi,
Alhamdulillah dah selamat keluar wad.sihat2 selalu ye,tuk


p/s :plain is white

2 comments:

  1. mcm prnh dengr kta2 "Mental kata BOLEH, fizikal pasti kata SEMESTINYA BOLEH ". tp tk ingt kt mna ==". SLmat bersemester 2 :)

    BTW comei haaa blog bru ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, ada ea kata2 tu,random je letak.hee.selamat bersemester!

      Delete