Thursday, April 24, 2014

"Smart Mouth"


Assalamualaikum =)

Kata-kata itu lagi pedih dan perit untuk ditelan,
Jika ianya betul-betul hot & spicy macam cili padi 
yang kau tanam di belakang rumah,
Sekali kau cuba telan,
Sekali itu juga kau hampir muntahkannya kembali,
Tekak tak boleh terima!

Kalau perlakuan itu, kau boleh nampak kesannya,
Berbekas dan berbirat.
Tapi, makin hari kau sapu ubat,
Calar balar makin luntur dari kulit mulus, 
Kalau kata-kata itu , kesannya sangat mendalam,
sedalam-dalam lautan hindi,
Memang zahirnya kau tak akan nampak,
Tapi, percayalah parut yang terkesan di dada,
Goresan di hati, takkan mungkin hilang begitu saja.

Bukan aku cuba mengada-adakan cerita,
Sebab aku bukanlah tukang karut cerita,
Tapi, ini adalah cerita yang aku alami ,
Yang aku hadapi, dan yang aku rasa.









No comments:

Post a Comment