Wednesday, November 14, 2012

New Book

Assalamualaikum w.b.t,,

Salam Maal Hijrah 1434 Hijriah

Masjid Brunei


Alhamdulillah, by the time korang baca entry ni, bermaksud kita-we-nahnu sama2 dah melangkah ke tahun baru Islam. dan mungkin dah terlewat untuk aku post kan doa akhir tahun dan awal tahun ,tapi sure2 readers2 ku yang awesome2 lagi comells ni da baca tadi before maghrib dan lepas maghrib kan.Alhamdulillah sekali lagi!

Biasanya bila masuk tahun baru tak kira la tahun baru Masihi ke Hijriah ke.orang mesti tanya.." apa azam anda tahun baru ni?"."apa pembaharuan yang akan anda lakukan?".apa perubahan yang bakal dilakukan?" (ada gaya wartawan-to-be tak?hehe)

Confirm ada yang boleh jawab dan ad yang tergagap2 kan..same thing goes to me.For me, either new year or not, everyday is a new day .so, tak semestinya bila tahun baru kita kena ada azam baru.agak2 azam tahun2 sebelumnya dah tercapai ke?kalau ada yang dah mencapainya dan mengecapi, tahniah kerana anda dah meletakkan satu tempoh untuk azam tu dan korang dah berjaya lakukannya.tapi, macamana kalau azam yang korang buat tak tercapai?????

Its okay.nothing to worry!bukanlah bermaksud kita tergolong dalam mereka yang gagal dalam mencapai azam .tapi sebaliknya ALLAH sedang memberi kita peluang lagi untuk mengejar dan mencapai azam .mungkin kita dapat merasai kemanisannya lebih dari sebelumnya.

Jadi, bila azam dahulu masih tak tercapai, janganlah kita kuburkan azam tu, buang jauh2, luputkan dari ingatan,*ayat memang nak sarcastic..that's why its me.huihui.sebaliknya, kita proceed sampai kita capai azam tu,itukan lebih baik dari kita niat azam baru, tapi at the same time azam lama tak tercapai. nak lagi cantik dan molek.kita perbaiki apa yang kurang, dan cantikkan apa yang senget2..(ha..kepala tu kene senget gak.hehe)

Tapi, azam yang kita buat tu haruslah disertakan sekali dengan usaha, kalo berazam tinggi langit, tapi usaha takde, janganlah salahkan orang lain bila azam yang korang buat tu tak tercapai. sebenarnya semuanya reflects towards us, apa yang terjadi adalah daripada kita, Allah membantu kita dari setiap sudut, position, angle, sisi, kita berusaha.Chaiyok!

Again,Salam Maal Hijrah 1434H.maafkan segala salah silap tuan tanah kedaung ni dalam berbicara. its time to open new book and jadikan segala perkara yang berlaku sebelum ni sebagai satu panduan ke arah hidup yang lebih sempurna in future.Insha Allah.

Thanks for reading.:)

No comments:

Post a Comment