Sunday, May 12, 2013

Terima kasih

Assalamualaikum and happy weekend!


"Allahurobbi, dulu pun saya ada rse bnda yg sme. tpi ble sye koreksi blik, hurm act bnda ni smua kaitan dengan Iman, cre paling osem yg awk bleh bwt muhasabah n doa byk2..ble awak dkt dgn Allah ,in sha Allah iman stable n rse tu pon dah takde"

Yes, pada dialah selalu saya luahkan/tye pendapat selepas parents saya. Perasaan apa biarlah ianya menjadi rahsia.Saya percaya pada dia dan tatkala message ni sampai, saya masih berada dalam bilik kuliah, mendengar lecturer memberi kuliah tpi dalam masa yang sama, perasaan itu sedikit sebanyak menganggu konsentrasi saya. Selang beberapa minit, satu lagi message mnerjah masuk , yang berbunyi..


"Merasai kehadiran Allah dlam hati, menjdikan kita sentiasa ada mereka walaupun dalam keseorangan..lebih2 lagi jika kita dikelilingi insan yang tersayang. Tanpa mengingatiNya pula hati kita kosong, kesepian wlaupun berada ditengah ribuan manusia. Penuhi hidp dengan kasih sayang dan perhatian kpdNya. Semga ksih syang & rind ini akan ada keberktan yg bertrusan dlm melayari bahtera kehidupan yang penuh ujian",

Terima kasih ! mungkin benar katanya, hati ini harus sentiasa dekat padaNya, sentiasa bermuhasabah, kerana manusia itu tidak lari dalam melakukan kesalahan.. Jauhkanlah diri kita semua dari mengingatiNya tatkala kita dilanda badai sahaja bahkan sentiasa zikr' padaNya kala senang juga.

Sharing is caring. Disebabkan itte sayang readers2 yang hok comei2 blako ni, itte share this untuk peringatan bersama.with love, Adilla.

No comments:

Post a Comment