Saturday, June 16, 2012

keINGINAN & kePERLUAN

Assalamualaikum,,

OMG, OMG.!awatnye takleh tdoq lagi ni,jam da mnunjukkkan pukul 1.15 pagi ni.pagi okeyy.a.m bkannya p.m,huahuahua.ni tak lain tak bukan da terover tido la ni ptang tadi.huhu.ok, baru pukul 1.15 pagi kan.apa nak kecoh, orang lain siap boleh berjaga sampai pagi .tak bising pungg! ya, that is true.but i think i da terlalu banyak tdo lewat da. jadi tak salah kan nak worry japp.haha.
ok la ,tak nak banyak cakap da, satgi melalut kelaut sapa nak jawap.?

Dalam masa nak tunggu mata ni tertutup kan, tiba2 teringat satu benda ni.ONE THING< ni bukan lagu boyband one direction tu. hanya benda ni da boleh buatkan CIK DILLA terfikir.ssama ada ianya satu keperluan pada CIK DILLA yang memegang title sebagai ANAK@KAKAK@TEENAGERS@ STUDENT.gaya cam apa je kann.hehe, then fikir2 punya fikir rasanya takpe kot takde. bukannya tak lengkap hidup tanpa benda ni. mungkin hati kata nak, tapi fikiran kata tak."ianya bukan satu keperluan, hanya keinginan!" dan rasanya benda yang CIK DILLA inginkan itu mungkin akan dapat tapi bukan pada waktu sekarang.

Dan sekali lagi CIK DILLA dapat rasakan yang CIK DILLA sudah bijak dan matang dalam berfikir, yayy,hoorey!padahal, MATANGlah sangattt!dengan keadaan CIK DILLA sekarang, CIK DILLA rasakan berfikir secara rasional ini sangatlah prlu, terutamanya untuk membezakan antara baik dan buruk<---ni sudah semestinya.dan bezakan antara keinginan dan keperluan.mungkin keperluan itu perlu didahulukan ,thats why nama pon keperluan kan.dan buat cik keinginan, saya rasa, cik diperlukan juga tapi bukanlah sangattt diperlukan untuk waktu sekarang, sebab saya tak nak yang 'dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran'.

Huaaaaa.(sambil menguap)..khas untuk anak2 dara, tak elok buat gini, kurang sopan namanye.jangan lupa tutup mulut.hehe.bile da menguap, tandanya da mengantukkan, akhirnya. ngantuk juga, sampai masa manusia itu perlukan tidur juga untuk berehat, macam CIK DILLA, sebab ALLAH sendiri telah berfirman dalm surah An-Naba' ayat ke-9 yang bermaksud,

                             "dan KAMI jadikan tidurmu untuk istirehat (9)"


waallua'alam.maaf andai ada kesilapan yang mengguris hati, KONBANWA!


Assalamualaikum,


No comments:

Post a Comment