Wednesday, June 6, 2012

Perjalananku di usia 18

Assalamualaikum.

(Kali ni pye entry agak pnjg..sesuai dgan tjuk la kan.so,CIK DILLA tak paksa suruh baca.kalo korg ada mase,agak2 nak bace bolehla.nak bce title je pon boleh.tak nak bace pon takpe..hehe)



Hari ini,bersamaan 6 jun 2012,terlakarlah satu peristiwa yang mana setiap daripada insan yang bergelar pelajar akan merasai hari ini..APA DIA?yesss..good question.!but,.i cant promise that i can give a good answer too..hehe.IJK..ok la.hari ni mrupakan hari pengisytiharaan kputusan examm ku dan rakan2 ku..owh..before that..izinkan CIK DILLA untuk mmbhsakan diri as AKU.,boleh x?haruslah boleh kan.hwahwahwa.

Walaupun aku da pernah mrasai pengisytharaan kptsan examm ni..tp..kali ni berbeza taw.sebbnye kali ni aku ambil as a university's student..dan exam kali ni mrupakan foundation.and the result..ALHAMDULILLAH..aku bersyukur sgat2 sbb aku rse usaha ak berbaloi..dan secara hakikatnye aku rse result sem 2 lbih cmrlg dari sem 1..pelikss kan.yela..sptutnye sem 1 la kte boleh target and hook result tggi2 kan..tp aku sebaliknye.bkan ak kate ak hebat.tpi itulah yang dnamekan usaha tangga kejayaan.,practice make perfect.

Hakikatnye,ak rse tyme sem 1 dulu aku byak leka dan main2..then ble dapat result,.amek kaww.tkjut tak terkate..dan ak sdikit kecewa disitu dan down sket..tp life must go on..past is past.ak bangkit dgan kudrat wanita ku..aku yakinkan diriku.aku boleh!bkan stakat Malaysia je boleh.,anak Malaysia pon boleh.,kan2.so,dri situ ak pasang stategi ..dgan niat aku nak berjaya jgak..tapi..satu je aku risau..aku takut stategi ak tu hangat2 tahi ayam je..but,again..ALHAMDULILLAH..aku dkurniakan rakan2 yang sntiasa igtkan ak.,dan aku percaya kejayaan aku bkan stakat pada mereka sahje..tp rakan2 jauhku yang sentiasa doakan ak..thanx!

Tapi..sape kate usaha dan doa kawan je .,ak boleh berjaya..tidak3.aku yakin yang selama ini jatuh dan bangun ak..semuanye di tangan ALLAH..coz He knows the best for me!ALLAH dtgkan sdkit kjatuhan agar aku sdar..kjayaan tdak slame2nye bersama kte..perlukan usaha dan doa serta tawakkal yang berterusan.,takkan kte nak trus berada d pncak je kan..x de adventure la dalam hidup kan.

Dan tidak dnafikan doa ibu dan ayah itu adlah doa yang paling mujarab..dan keredhaan kte terltak pada keredhaan ibu dan ayah..terima kasih ibu.terima kasih ayah!InsyaALLAH anakandamu ini akan mmberikan yang terbaik dan takkan kecewakan ibu dan ayah.!Mgkin kdgkala sifat anakanda ini suke berahsia..tp ktahuilah inilah yang terbaik bg anakanda.

Dan ap yang kuharapkan selepas ini..agar aku termasuk dalam golongan hambamu yang sentiasa bersyukur.dengan segala nikmat yang Engkau kurniakan..dan aku tahu..nikmatMU sangat byk shgga tak terkira..mgkin kdgkala aku ad terlpas pandang pada nikmatMU yang memag sekian lame sdah KAU berikan padaku..semoga pgalaman ini dapat mgajar ku dan mmberi kesan yang baik untukku pada masa skarang dan akan datang.

Semoga kehadiranku pada waktu akan datang..bertepatan dgan usiaku yang da smakin mngkat.harapanku agar ianya menjadi lebih baik dari sebelumnye.dan tetapkanlah hatiku padaMU.,ikhlaskanlah hatiku untuk mnuntut ilmu..moga2 ilmu yang kuterima dapat mmbantu umat Islam pada mase akan datang.rendahkanlah egoku dalam mnuntut ilmu.semoga aku dapat mmbhagiakan ibu dan ayahku serta adikku dan memberi contoh yang baik buat mereka yang ingin mengikutiku.

Akhir sekali,maafkan diriku andai terdapat salah dan silap sepanjang coretanku.InsyaAllah ,lain waktu kite jumpe lagi.Smile!

Assalamualaikum.












No comments:

Post a Comment