Friday, June 22, 2012

Hari baru, umur baru!

                                                      Assalamualaikum,

Selamat Hari Jumaat semuaaa, dan selamat hari jadi kepada saya yang ke -19.uhuu~'happy birthday,sannah helwah, otanjoubi omedetou'.Alhamdulillah. dapat lagi aku merasai hidup pada umur yang baru ini,pada hari penghulu segala hari, InsyaAllah penuh barakah di hari jumaat ini.

Hailaaa, sebenarnya rasa tak percaya.believe it or not?.aku da masuk 19 tahun.yela mungkin akan ada orang kata 'apa ada pada umur?' kankankan. umur je bertambah tapi tinggi tak bertambah kan.hehe.yela.haruslah orang macam aku ni.nak2 da umur belasan yang da nak habis belasan ni kan. proses ketinggian tu da terbantut.

Dan nak dijadikan ceghita. rasa macam cepaaat sangat masa berlalu. baru semalam birthday my frien.mrgkap akak aku la kan.hehe.tup2 hari ini da masuk 22nd of june.dan esok 23rd of june.sangat cepat masa berlalu.dan sebenarnya aku merasakan semakin bertambahnya umur aku ini, makin bertambah tanggungjawab yang aku perlu laksanakan. yela. kalau dulu, time kanak2.apa yang kita tawu kan ,pergi sekolah-jumpa kawan-main2.wahhh. bestnya zaman muda -mudi dlu.tapi semakin kita dewasa, baru la aku sedar, banyak t/jawab wuh.bukannya kita as a student kena belajar je kan.tapi other side.macam..

Sebagai anak.aku membawa harapan besar kepada family aku sebagai anak sulung. banyak yang aku perlu buktikan. bukannya impossible pun.t/jawab apa?rsenya korang sendiri pun tahu kan.

Sebagai kakak yang comel.opss.soryla. typo nyh.hehe.kakak yang harus memberi contoh dan menjadi inspirasi buat adik dye. ingat senang k?baik buruk dya sebenarnya banyak bergantung kepada kita(as a sibling ) ny.kalo benda baik yang dia ikut.Alhamdulillah la.tapi kalo sebaliknya?faham2 sendiri la ye.

Sebagai sahabat yang baik kepada sahabat yang da sememangnya baik.yela.selama mana kita berkawan ngan dia. selama itu juga la kita nak kena jaga perhubungan tu. setiap kali bertemu, haruslah jadi  seseorang yang lebih baik kann.
Yang ini, t/jawab yang paling besar sekali.sebabnya INI lah yang akan dipersoalkan dkhir hayat nanti.apa dye?t/jawab kepada Yang Maha Pencipta. kite selalu mohon padaNYA.terutama kat hari lahir kita.panjangkanlah umur, dimurahkan rezeki, dan aku percaya semua yang kita doakan .termakbul.taaapi.tahukah kita .rezeki yang Allah beri ini bukan untuk disia2-siakan.sebaliknya, haruslah digunakan dengan sebaik2nya pada landasan yang benar.(rasa x keberatan nye)

And lastly.thanx a a lot for those yang wishes for my birthday..really2 appreaciate.and of coz. the most touching wishes come from my parents. thank you ibu, ayah! dan kepada tuan pnya birthday ini, hehe.hayatilah saat2 indah pada umur 19 tahun nyh.taun depan InsyaAllah da masuk 20..da lain da.berbeza.haha.kamsahamida!



p/s: to awra.congratulation! sebab bakal melayari bahtera hidup.and saya tak pasti dapat datang atau   tak.apa2 pun doa saya sentiasa ada.Amiinn!

No comments:

Post a Comment