Wednesday, June 20, 2012

practice lagi!!never give up yO!

Assalamualaikum,,


Okeyh, hari ini start dengan making pancake, konon nak buat sarapan lah kan ,cicah pulak ngan sos pissang,wuhhh,.sedappnye, dapat tak rase kesedapannye? of coz la tak dapat kann.tak rasa lagi.hehe,tapi canm kurang sket la.pisang takde.acane nak buat sos pisang kan.tapi!don't worry!be happy..ahaha.bukak fridge.ada honey, ad susu.ha.rasanya boleh nyh makan dengan pancake yang akan tersedia ni.

Makanya.mission pun bermula.dengan ziyyad(baby yang mak jage.) yang dalam walker. CIK DILLA pun teruskan misi untuk buat pancake.bahan2 pun mula la keluarkan.padahal ada je kan tepung instant untuk buat pancake.tapi tak salah kan mencuba.ni semua sebenarnya terInspired dengan chef shezz.5 rencah 5 rasa. dia buat punyala senang.bahan2 pun takde la bahan yang susah nak cari.  yela da name pungg chef kan.dan tahniah kat beliau!sebab berjaya mengajak CIK DILLA untuk memasak pancake nyh.



Semua bahan da masuk, da kacau, akhirnya tiba masa untuk masak dalam frying pan.huu tak sabarnya!.haha.percubaan pertama!slowly CIK DILLA.bagi sama rata.jangan kelam kabut.entah mana silap.tetiba adunan yang sepatutnya menghasilkan pancake yang sedap dan menyelerakan bertukar kepada -----> lempeng.alahai..napewnye jadi gitu. lastly.trus kena gelak ngan ziyyad. walaupun sebenarnya bkannya dia faham pun ,yela kanak2 baru setahun kann.aduss. right timingg btul la.

Dan sampai sekarang, Cik dilla tak tawu apa kurang apa lebih dalam adunan tu.apa2 pungg. tak kisah la.lempeng pun lempeng la.makanan jugak kan. asal boleh masuk dalam mulut, lalu dalam tekak, isi masuk perut. dan kenyang !cukupla .hehe.apa punye filosofi la kan.

Dan untuk masakan kali ini, memang tidak disertakan ngan gambar. sebabnya, tak berapa cantik la.maybe next time boleh la tengok mymasakan yeh.Tralalalaala.

Assalamualaikum.




No comments:

Post a Comment