Wednesday, December 12, 2012

1st sem hampir melabuhkan tirainya.

Assalamualaikum w.b.t,

Memandangkan wifi tengah laju, jadi nak update blog pun laju-laju.boleh kan?padahal takde beza pon.kan..haha.okey straight to the titik.pejam celik,pejam celik, siang berganti malam, malam berganti siang, sedar tak sedar saya dah nak habis sem 1 dah kawan-kawan.say congratz la to me.puahahahaha

Masya Allah ,kalau lah laptop ni boleh meluahkan apa yang tersirat dlam benak ni, confirm entry kali ni cukup untuk seminggu punya entry. kelas kau dilla.haha.why?sebab banyak sangat benda yang terjadi sepanjang sem 1 ni, plus minus 3 bulan lah. Tapi memandangkan ingatan tak sampai beberapa terabyte, makanya apa yang teringatlah yang boleh dikongsi bersama.deal?

Pengajian bermula pada bulan 9. Chewahhh, nak berceghita pulak. At that time,saya selalu rasa pelik bila turun cafe, bila balik dari kelas malam, ramai sangat dak2 yang buat discussion. termasuklah roommate saya sendiri. and mostly mereka dari fakulti selain dari FST. Masa tu kitorang memang free sangat, datang kampus belajar je, nak kata ada homework serius i'll tell you, takde langsung, sampai saya sempatlah menghabiskan beberapa buah novel. plus menonton movie di laptop. ok, parents saya tahu taw bukannya bermaksud saya tak belajar datang Univ.husnuzzon ye.

Dan bermulalah hari-hari saya seperti biasa dengan lecture class and tutorial sampailah suatu hari yang hening, lecturer English saya menyerahkan satu assignment yang sememangnya kena buat by group.and guess what? lakonan uolls.take 1, take 2, action!hehe. kalau tak silap itu adalah assignment pertama yang memerlukan kami untuk berdiscuss.yeayy, adapun discussion .da tak jealous dah dengan diorang ,dah ada group discussion jugak.keanak-anakan betol lah.

By the time, tiba-tiba group discussion macam jadi satu trend plak, semua lecturer bagi assignment group dan paling tak tahan kadang2 dalam satu minggu ada dua, tiga. then pandai2 lah nak arrange masa, mula2 memang rasa mana nak buat dulu ni, mana yang kena hantar dulu, macam2lah, paling best, bleh plak tertukar ahli group, yelah setiap subjek kan lain2 ahli.

Dan Alhamdulillah, by the time entry ni ditulis, segala presentation hampir dilunaskan, tinggal satu lagi, TITAS, esok.13/12/12.lepas tu dah habis, cuma ada dua tiga assignment, tapi yang tu tak perlu present depan kuliah. Dan tinggal minggu depan je sebelum kelas berakhir nagi menutup tirai sem 1. after that, one week for study week and then ready for final exam. Rasa macam tak percaya!seriuslah.tak main-main ni.muka suci ni.heh.nampak ke pun.



arabic group


TITAS group


us..smile!the latest one dengan baju korporat.



Bersediakah aku?Waallua'lam. apa2 pun please pray for my becoming exam.and the nearest one is Algebra.tapi yang ni for test.test ke, exam ke, kena buat betul2. pengalaman telah mengajar diriku.
Lastly ,lets pray for our sisters and brothers in Gaza.!

No comments:

Post a Comment