Monday, December 31, 2012

50th in 31 december 2012

Yes!its 50th right now(betul ke idok grammar ni.hehe)apa yang 50th?umur?tidakkkkk!Muda lagi taw walaupun pada hakikatnya hampir mencecah angka duapuloh tahun.hehe. Merdeka?haish hang dah duduk kat Malaysia ni berapa tahun dah.sejarah Malaysia takkan tak ingat.bukak buku balik. baiklah2 sebelum diri ni kena 'pang' ngan tangan-tangan yang terpilih, biarlah aku mengumumkan yang bilangan post untuk blog SHAFIQAH ADILLA ini telah mencecah ke angka 50.yeay!bigh clap for me!





"Thank you2 for those who supported me from beginning until today ,to my parents...".ok ucapan ni memang tak tahan, berperasan konon2 dapat awards tapi abaikan saja .wah tidak kusangka dalam kemalas malasan aku untuk menulis ditambah pula dengan kekangan waktu yang kadangkala tidak mengizinkan untuk menaip, dan semestinya ingatan dan idea2 yang kurang genius dapat juga aku berterus2 terusan untuk menaip. dan ini mungkin merupakan post yang terakhir untuk tahun ini ada rezeki, ada jodoh kita jumpa lagi tahun hadapan.hehe

Dah alang-alang berceghita pasal tahun hadapan, yes today is the last day of the year of 2012 Masihi. And tomorrow will be gonna 1st January 2013. Pagi ni bukak radio , topik utama adalah azam dan perkara2 yang berlaku sepanjang tahun 2012. Macam2 cceghta ada yang mempunyai nasib baik dan tak kurang juga yang kurang bernasib baik. For me, perkara yang lepas usah kita bangkitkan apatah lagi dibicarakan. tapi cuba kita ambik dari side yang positif.

Perkara yang baik. Yes, mesti semua orang gembira dengan kebaikan yang berlaku terhadap diri kita. Tapi bilamana perkara yang baik digembar-gemburkan ditakuti ianya menjadi riak. mungkin ada yang kata just for sharing. yela benda baik mestilah kongsikan.yang penting niyat di hati. moga2 apa yang dikongsikan akan memberi kebaikan kepada mereka yang mendengar.

Perkara yang kurang baik. Sedih woo bila nak cerita, so, kebanyakan daripada kita lebih banyak mendiamkan diri dan hanya AKU DAN ALLAH sahaja yang tahu.kan..?tapi tak salah untuk kita cerita dan kongsikan. mungkin apa yang terjadi ke atas diri kita boleh menjdi pengajaran ke atas mereka. dengan perkara2 macam ni jugak kita akan lebih dekat pada Allah sebab kita akan banyak bermuhasabah diri kita. tapi harus ingat bebanyak kali yang ingat Allah bukan hanya pada waktu susah sahaja.

“….Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga mereka sendiri mengubah nasib mereka….” (Ar-Ra’du:11)

Masih belum terlewat untuk kita berubah. perbaharui niat dan moga2 apa yang berlaku pada tahun ni dapat dijadikan pengajaran yang berguna. semoga tahun hadapan lebih baik keseluruhannya. memang benar manusia hanya merancang dan Allah yang menentukan. kerana sebaik2 perancangan adalah perancangan DIA. tapi merancang itu bukankah lebih baik daripada tiada?

Jadi, akhir kata(wah ni dah macam ucapan guru besar plak dah.haha) ..jangan kamu berani keluar rumah pada jam 1159 malam ni, kerna sekurang2nya kamu akan balik pada tahun hadapan.ok taw ni ayat2 cliche tapi terima jela...maafkan segala kekurangan empunya blog ni ..hehe. till now, see again on the next post. In sha Allah.

No comments:

Post a Comment